Hormonaal niet optimaal

Hormonaal niet optimaal

oktober 1, 2021 0 Door Veerle

Al zolang ik me kan herinneren is het hormonaal niet bij mij helemaal in orde. Ik had last van heftige stemmingswisselingen, was onregelmatig ongesteld en had pijnlijke menstruaties. Nu met het carnivoor dieet is een deel van mijn problemen weg gevallen, maar toch ben ik hormonaal nog steeds niet in balans. Helaas krijg je binnen 1,5 nog niet je volledige gezondheid terug na 33,5 jaar de incorrecte voeding hebt gegeten. Dat wil zeggen voeding die als voeding aangemerkt worden, maar dit zeker niet zijn.

Minder melk, meer soja

Mijn vader had al een lange tijd last van melkproducten en er kwamen maar weinig zuivel het huis in. Dit werd vervangen door soja. Ook geraffineerde suiker kwam er niet meer in, daarvoor in de plaats zat er Aspartaam en andere suikervervangers in de producten die we aten… Dat granen en fruitsuikers dezelfde uitwerking hadden op het menselijk lichaam, dat was bij ons niet bekend.

Hormoonhuishouding

De grote hoeveelheid soja die ik at en dronk heeft mijn naar mijn mening mij hormonaal uit balans gegooid. Ook de oxalaten in groente zorgen waarschijnlijk nog steeds voor een pijnlijke menstruatie. Mijn menstruatie was zeer onregelmatig en heel pijnlijk, daarnaast was ik emotioneel zeer onstabiel. Allemaal uitingen ik hormonaal zeer heftiger schommelde. Niet alleen voor en tijdens mijn ongesteldheid schommelde mijn emoties maar dit was de gehele maand door. Desondanks was ik soms maar 1 keer in het half jaar ongesteld. Sinds ik het carnivoor dieet ben gaan volgen zit er een enorme verbetering in mijn emotionele stabiliteit. En ik schommel dus hormonaal een stuk minder. schommelingen. Ik ben minder uit mijn as te slaan en voel me mentaal een stuk beter. Toch ben ik nog steeds bezig om mijn hormoonhuishouding op orde te brengen.

Reizende-Strijdster-Zaden-Oliën(Zaden) Olie

Wat ook zeker heeft niet geholpen is dat roomboter er niet inkwam, want het fabeltje van vet wordt je vet was toen net de wereld in geholpen. Dus wat smeerde ik op mijn boterham? Industriële oliën beter bekend als margarine. Al sinds de jaren 30 vorig jaar is het bekend dat zadenoliën geen consumptie middel is. Zadenoliën worden te pas en te onpas nu overal in gegooid en zijn eigenlijk afvalproducten waar vroeger lampen mee aangestoken werden en machines mee gesmeerd werden. De olijfolie die nog bij ons in de kast staat gebruik ik dan ook alleen maar om de scharnieren mee te smeren.

 

Voedings “Wetenschap”

Wanneer ik eraan denk wat er qua voeding als gezond bestempeld wordt, dan gaat mijn bloed koken. Geld corrumpeert al heel lang de zorg, en ethiek is vaak ver te zoeken in het zorgsysteem. Artsen leren tijdens hun opleiding vaak niets over voeding, maar zijn veredelde drugs verkopers.
Daarom heet de opleiding ook medicijnen, want je leert vooral op de opleiding over welke medicijnen je voor moet schrijven. De wetenschap, wat een discipline zou moeten zijn, dat is door geld compleet corrupt gemaakt. Van één ding kun je in ieder geval wel op aan en dat is dat er geen goed wetenschappelijk onderzoek is m.b.t. voeding. Wanneer je een goed onderzoek zou willen doen naar voeding, moet je een tweeling bij de geboorte scheiden en in een “metabolic ward” opsluiten. Alles in hun leven moet hetzelfde zijn, behalve hun voeding. Dit is niet ethisch en zou ook waarschijnlijk niet goedgekeurd worden. Al twijfel ik er na dit jaar wel heel erg aan of er nog enige sprake is van ethische bezwaren in deze sector, of in de wereld an sich…

Naast Soja zijn ook bieten en spinazie zeer hoog in oxalatenSoja

Soja wordt nu als een goede vlees- en zuivel vervanger gepromoot, of beter gezegd door je strot geramd. In soja zit fytho-oestrogeen. Dit gaat op dezelfde receptoren zitten als je eigen oestrogeen. Het is buitengewoon ongezond en verstorend voor je lichaam. Soja kun je medicinaal inzetten, maar het is onverstandig dagelijks een glas soja melk te drinken. Naast fytho-oestrogeen is dit namelijk gigantisch hoog in oxalaten. Het is niet voor niets dat ze het in Aziatische landen als bijgerecht en veelal in gefermenteerde staat eten. En ook zeker niet in de hoeveelheden die hier wordt gepropageerd. Daarbij is het sowieso een gevaarlijke redenering om te zeggen dat zij het ook veel eten, en wij dat dus ook prima kunnen. Wij zijn namelijk gewend om (veel) zuivel te drinken en eten, wat veel Aziaten juist weer niet kunnen verdragen.

Conclusie

Hormonen zijn waanzinnig complex en de huishouding heeft met meerdere factoren te maken. Wel zie je dat bijvoorbeeld stammen in Afrika geen last hebben van menstruatie kramp. Zij eten geen bewerkte producten, zaden oliën of een grote hoeveelheid groente en suiker. Wat eten ze wel? Grote hoeveelheden vlees, hetgeen hier steeds meer uit het dieet is gehaald en vervangen voor eten wat hier niet eens groeit. Naast onderzoek doen, moeten we terug gaan naar de basis. Wie waren onze voorouders en wat aten ze? En dan heb ik het over de periode dat ze veel te besteden hadden. En niet in tijden van oorlog en armoede, toen ze uit nood bloembollen gingen eten. Laten we ervoor gaan zorgen dat we als mens gezonder worden en niet nog verder degenereren.

 

 

Heeft mijn informatie je verder op weg geholpen?
Overweeg dan om een (eenmalige) donatie te doen.